nedeľa, 13. októbra 2013

Tekvicový koláč

V poslednom čase sa ako keby roztrhlo vrece s receptami na tekvicové koláče, polievky, omáčky.. Ja som tekvicu ešte nikdy v nijakej podobe nejedla, tak som sa rozhodla, že ju musím určite oskúšať. Veľmi sa mi zapáčil recept od Maggie, no ja som si ho upravila podľa seba, snažila som sa ho premeniť na zdravší. Doma mal koláčik veľký úspech a ja sa chystám na druhú várku :) 
Ak poznáte ešte nejaké super recepty s dyňou, určite mi ich napíšte/dajte odkaz do komentárov, rada ich vyskúšam.


POTREBUJEME:

200 g celozrnej múky
100 g hladkej múky
200 ml medu
2 vajcia
250 ml mlieka
100 ml oleja
prášok do pečiva
200 g tekvicového pyré
2 banány
škoricu
slnečnicové semienka
sušená papája

1. Vajcia, olej a rozpustený med si vyšľaháme, do vyšľahanej zmesi pridáme mlieko a zamiešame. 
2. Dyňové pyré zmiešame so škoricou, rozpučenými banánmi a taktiež vmiešame do zmesi. 
3. Pridáme múku a prášok do pečiva, slnečnicové semienka, papáju. Ak budem robiť tento koláčik nabudúce, určite tam dám aj nejaké orechy. :) 
4. Pečieme na 200 ° cca 20 minút.

Nakoniec ho moja mamka posypala hroznovým cukrom, za čo odo mňa dostala prednášku. Koláč bol dosť sladký, netrebalo mu žiaden cukor :) 


5 komentárov:

  1. ten koláč vyzerá úžasne ♥ ja tekvicu milujem! za deň zjem jednu celú :D ale robím si ju len jednoducho, položím na plech a nechám piecť :) Radšej takéto dobroty nevypekám, pretože potom ma strašne lákajú a neviem im odolať a to nie je moc dobré :D takže ked to nemáme, tým lepšie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som na počudovanie z tohto koláča zjedla primerane (fakt, čo je na moje pomery super :D ) aj keď bol úžasný :) Možno som zjedla tak málo preto, že ho vyjedli rodičia a bratia.
      A tú opečenú musím skúsiť.. :)

      Odstrániť
  2. zrovna dnes sme "tekvicu":D měli na večeři, receptů je spousta, já se vždy rozhoduji podle toho, co mám v lednici a co potřebuje spotřebovat nejvíce;) dýni mám radši ve slaných receptech, ale tvůj koláč vypadá moc dobře;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tekvicu kupujete alebo máte zo záhradky? :)
      A slaný recept som ešte neskúšala... mohla by som

      Odstrániť
    2. buď koupím nebo dostanu ze zahrady, třeba pečená dýně nebo dýňová polévka jsou mé n.1:)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥