pondelok, 30. septembra 2013

Sebavedomie. Mať ho, alebo .. ?

Dnes som chcela písať článok o niečom úplne inom, no jedna návšteva u zubára ma prinútila napísať mierne úvahový príspevok. Ako som tak sedela v čakárni, (desila sa zubára, čo si budeme hovoriť, mám z neho panický strach :D ) listovala som rôznymi časopismi štýlu ELLE. Obsahovali množstvo článkov o tom, aké dôležité je mať zdravé sebavedomie, ako muži dávajú prednosť ženám, ktoré nie sú prehnané sebakritické, že dôležité je mať rád samého seba, veriť si, lebo vtedy dosiahneme úspech. Tieto články sú síce veľmi pekné, ale účinkujú maximálne dovtedy, kým nevyjdem z ordinácie. Pretože v realite je pravidlo "veriť si" veľmi ťažké uplatniť, hlavne v našich krajoch. Neviem prečo, ale väčšina Slovákov inklinuje k podceňovaniu seba samých, iných, a veľmi nízkej sebadôvere. Ja som k nim tiež patrila... 



Keď som mala ešte 11-12 rokov, mala som spolužiačku, ktorá sa mi vždy vysmievala. Najprv z môjho výzoru, neskôr z mojich výsledkov (bola som veľmi dobrá študentka, rada som čítala). Sklony k podceňovaniu u mňa ostali dodnes, hlavne pri výzore. No snažím sa s tým vysporiadať. Väčšina detí sa tomu nevyhne, teraz to už beriem s nadhľadom. Smutné je, že s podceňovaním sa stretávam aj dnes. Keď som začala jesť zdravo, prestala s mastným, nezdravým a sladkým jedlom, väčšina ľudí sa ma pýtala, prečo to robím, že to nevydržím (paradoxne to boli práve tí, ktorí by chceli tiež tak žiť, lenže nemajú pevnú vôľu, a preto kazia život aj iným). Takisto to bolo so športom, načo cvičím, keď ma to o chvíľu prestanem, len zabíjam čas... Celkom by som to pochopila, väčšina ľudí má dnes taký postoj k zdravo sa stravujúcim a aktívne žijúcim. Lenže podceňovanie sa netýka len zdravého životného štýlu, ale aj budúcnosti. Veľmi sa chcem dostať na jednu školu do Bratislavy a dobre zmaturovať, lenže keď to niekde spomeniem, už sa ma ľudia pýtajú, prečo verím, že to dokážem. Veď dnes sa pchá na vysokú školu množstvo ľudí a nemám mať také očakávania, lebo ma nemusia zobrať nikde. Vtedy mám chuť streliť im jednu facku, alebo sa ich opýtať, či keď si nebudem dávať veľké nádeje a presviedčať samú seba, že aj tak sa na vysoké školy hlási kopa ľudí, takže ma nezoberú, pomôže mi to. NIE! Sama viem, že mi to nepomôže. 
Minule som sa rozprávala s kamarátkou o Bratislave. Začala som o tom, ako čo tam budem o rok robiť... A tá sa ma s neveriacim výrazom na tvári opýtala, odkiaľ som si taká istá, že ma tam zoberú. Nech sa mám schladiť. Veľmi ma to zarazilo, no neriešila som to, iba som si v mysli povedala, že viem, keď pre to urobím všetko, dostanem sa tam, kde chcem. :)


Tak ma mrzia všetky negatívne myšlienky a slabé povahy Slovákov. Niektorí stále nepochopili, že len pozitívnym myslením a dôverou vo svoje schopnosti môžu niečo dosiahnuť. A potom prečo sme taký národ, aký sme ... 

Takže moji milí čitatelia, (ak ste to dočítali až tu, gratulujem vám, mne by sa nechcelo :D ) verte si! Verte že to, čo chcete môžete aj dokázať ! Stačí len snaha, pozitívne myslenie a pevná vôľa. ♥

9 komentárov:

  1. Moc hezky napsané :)
    Na negativní a nepřející lidi neber vůbec ohled, prostě na ně kašli. Vždycky se najde někdo, kdo tě bude chtít potopit nebo srazit k zemi, třeba jen tím, že se bude snažit tě přimět o sobě pochybovat, ale zdravé sebevědomí člověka není v tom, že si o sobě myslí bůhvíco, ale že se těmihle řečmi nenechá zastrašit a jde si pevně za svým :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za povzbudenie. Pre mňa je to dosť ťažké nenechať sa "zdeptať" rečami, pretože si všetko beriem až príliš k srdcu .. Ale snažím sa :) ♥

      Odstrániť
  2. pěkný a pravdivý článek, sklony podceňovat se nemají jen slováci, ale i češi, ve srovnání s uvažováním lidí ze zahraničí, které jsem poznala, my raději vždy napřed myslíme černě, ale tvůj přístup je správný, věř si, že to dokážeš a udělej pro to vše a nepřipusť si, že to nezvládneš a uvidíš, že to dáš;) já sem s tím dříve taky měla problémy, ale teď skutečně věřím v to, co dělám a jsem úplně někde jinde...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som bola na výmennom pobyte v Nemecku a mohla som reálne porovnať Slovákov s Nemcami.. rozdiely sú tam veľmi veľké, čo je až príliš smutné. :/ A to je super, keď si teraz na tom tak, drž sa toho ♥

      Odstrániť
  3. Je to tak trochu následek komunismu a celé historie, SR a i ČR vždy někomu "patřila", takže když je někod v područí jiného, moc mu to na sebedůvěře nepřidá. Jinak si myslím, že obecně jsou lidé u nás trochu extrémisté - buď sebevědomí nemají vůbec, nebo ho mají (bezdůvodně) až moc :-)

    World By Bella

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi máš pravdu, možno je to tým, že sme vždy boli utláčaný národ ... A aj s tými extrémistami máš pravdu, mnoho ľudí nevie nájsť zlatú strednú cestu.. :)

      Odstrániť
  4. :) Ahoj, musím říct že tvé články jsou tak šíleně pravdivé, jakoby jsi mi mluvila z duše... Bohuužel to nejsou jen Slováci, je to všude stejné i u nás v ČR.. Věřím že pozitivní myšlení na velký vliv na naše zdraví.. Jednoho dne bych se chtěla probudit a mít sebevědomí až někde k nebesům sahající :D Taky si moc nevěřím.. a s názorem na zdravé stravování jsem se setkala taky..;) o to víc mě to motivovalo vydržet a ukázat všem, že JÁ to dokážu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) teší ma, že si si všetko prečítala, a súhlasíš ... A držím ti palce, aby si sa len zlepšovala a verila si ♥ pozitívne myslenie nadovšetko

      Odstrániť
  5. Ahojky, napsala jsi to moc krásně. Naprosto se s tebou stotožňuji a určitě nejsem jediná. O kolik by byl život jednodušší se sebevědomím až na půdu :D Vidím to na Skotech (chodím tady do školy)...kdybyste holky viděly, jaká individua tu mají pětkrát tak větší sebevědomí než já... s tím už se hold člověk asi rodí. I když jsem se za svůj život dost změnila a tvrdě jsem dřela a moc dobře vím, že nikdo nemá právo se nade mnou povyšovat, stejně je uvnitř mě pořád schovaný ten starý známý hlásek, který se mi snaží nakukat, že za nic nestojím.... Ale pevně věřím, že příjde čas, kdy ho jednou provždy utiším. A Tobě přeji to samé! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥