pondelok 23. septembra 2013

Kokosový olej - malý zázak

Kokosový olej zažíva v poslednom čase obrovský rozmach, čoraz viac ľudí objavuje jeho blahodárne účinky nielen pri varení, ja tiež nie som výnimkou. Priznám sa, najprv som si ho kúpila výlučne kvôli vlasom, aby som trošku pomohla svojim zničených končekom. No teraz ho využívam vo viacerých oblastiach a naozaj môžem povedať, že je to zázrak na všetko. :)


  • strava: Najzákladnejšie využitie oleja vidím v kuchyni. Používam ho hlavne pri robení palacinok a lievancov, nielenže je kokosový olej omnoho zdravší, ako slnečnicový, prevonia jedlo oveľa lepšie. Občas ho použijem aj pri pečení, ak ho nepotrebujem veľké množstvo a kokosová chuť nebude veľmi vadiť (čo zvyčajne nevadí). (Inak pri písaní tohto článku som dostala neskutočnú chuť na kokosové palacinky, takže v blízkej dobe môžete očakávať recept :D ) 
  • vlasy: Mám večne poškodené a suché končeky, dlho som nevedela prísť na to, čo urobí dobre mojim vlasom. Raz mi kamarátka poradila tento kokosový olej a odvtedy sa ho moje vlasy nevedia nabažiť. Stačí naozaj trošičku oleja na prsty a nimi prejsť po končekoch vlasov pred spaním. Treba dávať pozor na množstvo, keďže pri väčšom množstve vlasy môžu rýchlo zmastnieť. Raz za mesiac si dokonca robím kúru na vlasy z kokosového oleja, kedy si čerstvo umyté a vysušené vlasy natriem olejom a zabalím na hodinu do uteráka. Fakt to veľmi pomáha. 
  • ruky: Ak máte problém s kožou okolo nechtov, ktorá je suchá, kľudne si ju natrite kokosovým olejom a ruky dajte na chvíľu do rukavíc. Krajšia koža je zaručená. 
  • zuby: Kokosový olej je vraj dobrý aj pri bielení zubov. Túto "fintu" nemám odskúšanú, každopádne to plánujem aspoň vyskúšať. Za pokus nič nedám. 
Ten môj olej som kúpila v DMke, kde stál cca 2,50 €. Majú aj väčšie balenie, ale mne stačí 100 ml na celkom dlhú dobu. 

Používate kokosový olej? Ak áno, tak kde? :)

4 komentáre:

  1. Já ho nejčastěji používám na smažení lívanečků, pak do kaší. Ale je i dobrý kosmetický pomocník- na spáleniny, suchá místa a i jako zábal na vlasy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Takže vidím, že nie som sama, čo ho využíva fakt všestranne. A do kaše mi ho nenapadlo dať, hneď zajtra ráno to skúsim. :)

      Odstrániť
  2. mám úplně stejný kokosák jako ty, akorát to větší balení (nejvíc mě naštvalo, že sem ho koupila za 192 kč a o týden později ho měli v akci za 179 kč:D), taky ho používám na vlasy, občas na večer i na pokožku, když ji mám sušší, miluji na něm dělané i maso, hlavně ve spojení s rýží, ta vůně je prostě boží;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, to aj mňa vždy naštve, keď si niečo kúpim, a potom to nájdem v zľave. :D A maslo s ryžou? To určite skúsim.. Taká kombinácia by mi nenapadla.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥